Zbudujmy katowickie canoe – warsztaty szkutnicze
Okres realizacji: 7.09 – 31.09.2015 r.
Dofinansowanie: 1500,00 zł, wartość projektu: 3450,00 zł.
Grantodawca: Instytucja Kultury Katowice – Miasto Ogrodów
Głównym celem realizacji projektu była promocja działań kulturalnych realizowanych przez aktywnych mieszkańców Katowic oraz propagowanie tradycyjnych zawodów.
Kolejne cele to:
- zacieśnienia współpracy pomiędzy katowickimi organizacjami pozarządowymi i aktywnymi mieszkańcami Katowic;
- promocja ważnych wydarzeń dla Mieszkańców Miasta Katowice (150-lecie, funkcjonowanie Miasta Ogrodów, powołanie FAB Labu, Powołanie Sieci Organizacji) poprzez zbudowanie ologowanego canoe, jego fotografowanie oraz promocja tych działań w sieci;
- integracja społeczna, w tym integracja międzypokoleniowa;
- rozwijanie zdolności manualnych w śród dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych;
- nauka pracy zespołowej poprzez wspólne zbudowanie jednego canoe;
- wzbogacenie programu Festiwalu Organizacji Pozarządowych i obchodów 150-lecia Miasta Katowice poprzez niecodzienne i innowacyjne działania (możliwość sfotografowania się w ologowanym canoe).
Cele te zostały osiągnięte dzięki zorganizowaniu 3-dniowych warsztatów szkutniczych na których 10-osobowa grupa osób w różnym wieku wspólnie zbudowała canoe w technologii Skin on Frame, która jest jedną z najstarszych technologii budowy łodzi.
Zdatne do pływania canoe zostało zbudowane z materiałów bezpiecznych dla budujących oraz środowiska. Następnie canoe zostało oznaczone logotypami Miasta Ogrodów, Katowic, FOP, Stowarzyszenia Śląska Sieć oraz Fab Labu, a w dniu 12 września 2015 r. zostało przeniesione na teren Festiwalu Organizacji Pozarządowych (do Parku przy Pomniku Powstańców Śląskich) i było swoistym gadżetem, który pełnił rolę „fotobudki” dla uczestników Festiwalu Organizacji oraz osób zmierzających na obchody 150-lecia Katowic. W canoe sfotografowało się ok. 50 osób. W październiku 2015 r. canoe zostało zwodowane na jednym ze zbiorników Miasta Katowice.
Całość działań projektowych została zrealizowana przez 5 wolontariuszy, którzy przepracowali na rzecz projektu 50 h.
Dodatkowo projekt był promowany w internecie (FB, www, mailing), a informacje o nim dotarły do ponad 115 odbiorców.